Growing management team at fme US, LLC: Nigel Whitehead becomes Chief Operating Officer

Danbury and Brunswick - July 17, 2024 : Today, Nigel Whitehead, an experienced Life Sciences and Enterprise Content Management executive, joins Frank D’Entrone, CEO of fme US, LLC, in the fme US management team. With this personnel decision, fme US lays the foundation for future growth and further operational excellence.

Sie wünschen weitere Informationen? Kontaktieren sie gerne Tina Lenitzki unter der Nummer +49 531-23854-0 oder senden Sie eine E-Mail an t.lenitzki@fme.de.de

Frank D’Entrone now serves a dual role in which he can best contribute to the expansion of the business. He continues to be involved in all strategic aspects of the business as president of fme US. Furthermore, he will increase his focus on sales to grow the fme US client base. Nigel Whitehead takes over the day-to-day operation in his new role as Chief Operating Officer (COO). “I am happy to have Nigel on board to support me by managing all day-to-day operations. Sales, delivery, marketing, finance and HR will report directly to Nigel. This is an important step in the expansion of the fme business in the US and allows me to concentrate on further extending our client base,“ explains Frank D’Entrone.
Nigel Whitehead brings more than 30 years of experience in the Life Science Industry to the role. He has held a number of senior executive roles including the management of a solutions business with a strong focus on ECM. “I am looking forward to helping Frank in moving the success story of fme US to the next level. By relying on the great customer base and our excellent team I feel confident to achieve our targets for the future,” says Whitehead. Before he joined fme in December 2017, he was the CEO at Advanced Health Media and held positions as Managing Director at CSC Healthcare Group and President Life Sciences at First Consulting Group.

Die Digitalisierung eröffnet neue Wege bestehende Geschäftsmodelle zu optimieren und ermöglicht darüber hinaus völlig neue Geschäftsmodelle. Wir glauben an die Möglichkeiten der digitalen Transformation und helfen unseren Kunden weltweit mit Begeisterung dabei, ihre Wettbewerbsfähigkeit mit Business Consulting und Technologie-Services zu erhalten und auszubauen. Unsere engagierten Berater optimieren oder hinterfragen die Geschäftsmodelle unserer Kunden mithilfe bestehender und neuer Technologien und beraten sie beim notwendigen kulturellen Wandel in ihrem Unternehmen. Cloud-, Business Intelligence, Collaboration- und Enterprise-Content-Management-Technologien, kombiniert mit der Entwicklung von Individualsoftware und der Fähigkeit, die Systeme unserer Kunden 24*7 zu betreiben, helfen uns dabei, einen Mehrwert im Transformationsprozess unserer Kunden beizutragen.

Der Schwerpunkt liegt auf Lösungen für Life Sciences, industrielle Fertigung und Financial Services. Wir beraten hersteller-, produkt- und plattformunabhängig. Unsere Teams in Deutschland, den USA und Rumänien sind erfahren darin, globale Projekte zu steuern und verhelfen durch Nutzung von Nearshore-Standorten zu niedrigen Kosten.

Seit 25 Jahren vertrauen renommierte Unternehmen wie Boehringer Ingelheim, BMW, CSL Behring, Debeka, EagleBurgmann, Merck, Sanofi-Aventis, Volkswagen und Volkswagen Financial Services auf unsere Erfahrung.